Kreatív szövegírás a marketingben

Kreatív szövegírás a marketingben

2020-09-24

Mi is az a kreatív szövegírás?

A szövegírásnak a megírt szövegek típusától és céljától függően több eltérő területét különböztetjük meg. A különböző szövegtípusok pedig értelemszerűen más-más üzeneteket közvetítenek az olvasók felé. Míg a szövegek nagy része, amivel nap mint nap találkozunk, leginkább objektív, tárgyilagos, információközvetítő szöveg (hírek, beszámolók, gyakorlati tippek és tanácsok, tudományos szövegek vagy épp a legegyszerűbb feliratok), a kreatív szövegírás ezzel szemben az érzelmi hatások kiváltására törekszik.

A kreatív írás során a képzelőerő, a változatosság, az egyediség és az innovációra való törekvés kerül előtérbe. A kreatív szövegírók művészlelkek, akik nemcsak kitűnő történetmesélők, hanem a reklámok, a tartalommarketing és brandépítés igen fontos szereplői is. A kreatív tartalmak ugyanis az olvasók szívét-lelkét célozzák. Tárgyilagos információk helyett (vagy mellett) érzéseket, hangulatokat közvetítenek, amelyek mély hatást gyakorolnak az olvasókra azáltal, hogy magukénak érzik őket.

A kreatív szövegírás tehát a termékek és szolgáltatások eredeti, ötletes formában való tálalásán dolgozik, hogy a lehető legszínesebb módon érjen el a célcsoporthoz.

Miért fontos a kreatív szövegírás?

Napjaink elgépiesedett, elidegenedett világában nemcsak, hogy nagyobb hatást vagyunk képesek elérni az érzelmek felébresztésével, hanem egyenesen szükségünk is van arra, hogy ez megtörténjen. Egyrészt, mert állandó jelleggel akkora mennyiségű információval szembesülünk, amit képtelenek vagyunk mind megemészteni, ennélfogva valami különcségre van szükség ahhoz, hogy valamire jobban felfigyeljünk, másrészt pedig, mert a sok száraz tartalom és néhány szóba sűrített kommunikációs forma mellett kiváltképp szükségünk van a színes, képzelet-dús tartalmakra, amelyek képesek magukkal ragadni.

A kreatív szövegírás egy kitűnő módszer arra, hogy ötletesen, egyedi módon juttassuk el üzenetünket a célcsoportunkhoz, azáltal, hogy az érzelmek felől közelítünk. A hatás elmaradhatatlan: mindannyian tapasztalhattuk már, hogy a nyers, tényszerű közléseknél mennyire élénkebb benyomást tesznek ránk a művészibb, ötletgazdag, kreatív szövegek, amelyek az értő énünk helyett elsősorban az érző énünkre gyakorolnak hatást.

Kreatív marketingszövegek

A marketing szövegírás ilyen értelemben tehát kéz a kézben jár a kreatív szövegírással, hiszen egy igazán jó marketingszöveg megírásához a kreativitás nélkülözhetetlen, ahogy a kreatív szövegíráshoz is szükség van némi marketingismeretre ahhoz, hogy célba érjen (amennyiben természetesen nem szépirodalomról beszélünk).

A kreatív marketingszövegek megírásához tehát ismernünk kell a célcsoportunkat, tudnunk kell, mit szeretnek, mit hiányolnak, milyen kihívásokkal és problémákkal néznek szembe, ahhoz, hogy rájuk tudjuk hangolni mondanivalónkat. Ugyanakkor pedig gondosan ki kell választanunk egy kreatív szövegírót, akinek az ismereti mellett az érzéke és adottsága is megvan az ilyen jellegű tartalomgyártáshoz, hiszen közel sem biztos, hogy egy kiváló SEO szövegíró kolléga ugyanolyan jó kreatív szövegíró is.