A marketing szakemberek számára sok fejtörést okoz, hogy a Z generáció számára hol és hogyan kommunikáljanak. Az ő természetes közegük gyakorlatilag már szinte csak az online világ, hiszen ebbe születtek bele. A chat programokon, fórumokon, üzenetküldő rendszereket keresztül kommunikálnak egymással. Olvasás helyett videókat néznek, számítógépen játszanak és a filmeket, sorozatokat is online, nem a tévén keresztül nézik. Persze ezek csak nagy általánosságban igazak, mert mint minden generációnál, az ő korosztályukban is vannak kivételek. A szakemberek tehát folyamatosan kutatják a szokásaikat, érdeklődési körüket, ami mint fentebb is látható, gyökeresen eltér a korábbi generációkra jellemzőktől. Viszont elengedhetetlen, hogy a marketing szakemberek azonosulni tudjanak a fiatalok igényeivel, vágyaival, félelmeivel, fogyasztási szokásaival, és egyéb érzéseivel ahhoz, hogy az őket megbízó vállalkozások számára sikeres reklámokat készíthessenek. A Z generáció azért is fontos, mert néhány év és ők alkotják majd a fizetőképes réteget a világon, tehát egyáltalán nem mindegy, hogy milyen hatékonyan sikerül megszólítania és elérnie őket egy-egy márkának.