Már augusztus elején ömlik ránk a figyelmeztetés, hogy vállalkozóként itt az ideje elkezdeni felkészülni a karácsonyi kampányok megtervezéséhez. A kánikulában, vízparton, hideg koktélt szürcsölgetve ez még valóban elég nyomasztóan hangzik. De amikor sokszor már szeptember végén a boltok polcain is megjelennek az első karácsonyi termékek, sokakban akkor tudatosul, hogy nyakunkon az ünnep. És bár még mindig van pár hónapunk, de a felkészülést ideje elkezdeni, ezt javasolják a digitális ügynökség szakemberei is. A magyar reklámügynökségek szerint sokan azért túlgondolják, túlmisztifikálják a karácsonyi kampányokat. A digitális ügynökség szerint ezért lehet az, hogy sok vállalkozót nyomaszt a karácsonyi kampány gondolata. Pedig itt az lenne a fő cél, hogy átgondoljuk, leírjuk és nagy vonalakban megtervezzük, hogy mit, mikor és hogyan szeretnénk. Ezekre időt kell szánni, különben a magyar reklámügynökségek szerint nehéz pozitív egyenleggel zárni az év végét. Ne december elején kezdjünk el tervezni, mert akkor már tényleg több, késő. Hiszen akkor már akkora a reklámzaj, hogy nagyon nehéz lesz labdába rúgnunk. De ha már következetesen, akár november elejétől elkezdünk kommunikálni arról, hogy mi várható nálunk az év végén, például hogy lesz-e új termék, akció, csomagajánlat, és hogy meddig tudnak rendelést leadni, akkor se minket ,se a vásárlóinkat nem éri majd váratlanul a karácsony.