Sokan úgy gondolják, hogy a PR cikk írás rendkívül egyszerű, hiszen egy adott márka jellemzőit, újdonságait, vagy összefoglaló leírását kell benne megjelentetni mindenféle stilizáció és gondolkodás nélkül. Még ha ez igaz is lenne, a szövegírónak azért egy kicsit utána kell néznie annak, hogy miről ír, rendszereznie kell a gondolatait, és emellett még számtalan fontos pontot kell végig vennie ahhoz, hogy a kezei közül kiadott mű valóban eljusson a célközönségéhez.
PR cikk írás: szimpla reklám vagy minőségi tartalom?
A megrendelők, vállalatok inkább az utóbbi mellett tennék le a voksukat, azonban sok olvasó inkább csak az első megnevezést látja benne, ha PR cikket olvas. Ezek a megjelenések tulajdonképpen a cég hivatalos szervezeti kommunikációjának a részeként vannak jelen a médiában, rendkívül fontos a hatékonyságuk, valamint az is, hogy megfelelően adják át a vállalat üzenetét. Sokan összekeverik az advertoriallal, viszont egy lényeges különbség van a kettő formátum között, ami nem más, mint a pénz. Ezért is fontos, hogy egy jó PR cikk írására megfelelő időt fordítson a szövegíró, hiszen, ha az informatív, szórakoztató, megdöbbentő, akkor az olvasónak fel sem fog tűnni, hogy egy cég által kiküldött sajtóanyagot olvas. Advertorial esetében rögtön szembetűnik a „hirdetés” felirat, valamint az, hogy az olvasása közben olyan érzésünk támad, mintha valamit el akarnának adni nekünk.
Hogyan zajlik tökéletesen a PR cikk írás?
A PR cikk írás művészet, oda kell figyelni számtalan apró részletre, hogy tökéletes legyen. Mik azok a szempontok, amit mindenképpen követned kell?
- Mindig tudakozódj arról, hová írod. Ki a célközönség? Print vagy internetes felületen fog megjelenni? Ez az első és legfontosabb pont, amit még a PR cikk írása előtt meg kell tudnod.
- Legyen informatív, objektív, hatékony és olvasmányos. Ha ezek a feltételek nem teljesülnek, valószínű, hogy továbblapozzák vagy továbbgörgetik a kiküldött PR cikket.
- Ne felejtsd el a bevezetést. Egy PR cikknek ugyanúgy kell felépülnie, mintha egy blogbejegyzésnek vagy egy interjúnak.
- Ügyelj a tagolásra és az áttekinthetőségre. Derüljön ki az olvasó számára, hogy milyen márkáról/termékről íródott a cikk és kapjon választ azokra a kérdésekre, amik olvasás közben felmerülhetnek benne.
- Szerezz vele új márkarajongókat! Törekedj arra a PR cikk írása közben, hogy olyan szövegkörnyezetet használj, ami bizalmat áraszt és elkötelezi a leendő vagy meglévő vevőket.
Ha a fentieket betartod, akkor nem jelent majd gondod a PR cikk írás! Olvass el minél több megjelent cikket, tájékozódj a megadott témában, és merülj el a szövegírás csodálatos világába!